Photograph by :

වෙනස ඇති කරන වෙනස

16 August 2020

ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් ඇවෙටික් ග්‍රිගෝරියන් විසිනි. (Article by GM Avetik Grigoryan)  globalchess.lk කණ්ඩායම විසින් පරිවර්තනය කරන ලදි.

පෘථිවියේ බිලියන 7 කට වඩා වැඩි පිරිසක් සිටින අතර, බොහෝ විට සිහින බිලියන 100 කට වඩා තිබේ… නමුත් එම සිහිනවලින් කීයක් කවදා හෝ සාක්ෂාත් කර ගෙන තිබේද? මෙය ඉතා කනගාටුදායක ප්‍රශ්නයකි…

ස්ටීවන් ප්‍රෙස්ෆීල්ඩ් පැවසූ පරිදි: “අපෙන් බොහෝ දෙනෙකුට ජීවිත දෙකක් තිබේ. අප ජීවත් වන ජීවිතය සහ අප තුළ ඇති අප ජීවත්ව නැති ජීවිතයයි. ”

මෙය සිදුවන්නේ ඇයි? සමහර අසාමාන්ය පුද්ගලයන් ඔවුන්ගේ යථාර්ථවාදී නොවන අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීමට සහ පූර්ණ ජීවිතයක් ගත කිරීමට සමත් වන අතර, අනෙක් අයට ජීවත්ව නැති ජීවිත සහ බිඳුණු සිහින පවතින්නේ ඇයි?

ලෝකයේ මෙතරම් චෙස් ක්‍රීඩකයින් සිටියත්, චෙස් ඉතිහාසයේ ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර්ලා 2,000 කට වඩා අඩු සංඛ්‍යාවක් සිටින්නේ ඇයි?

වෙනසක් ඇති කරන වෙනසක් තිබේ…

උනන්දුවද? කැපවීමද?

ඔබේ සිහිනය / ඉලක්කය ගැන ඔබ උනන්දුවක් දක්වනවාද? නැතහොත් ඔබ ඒ සඳහා කැපවී සිටිනවාද?

ඔබගේ ඉලක්කය කුමක් වුවත්, එය ඔබගේ ක්‍රීඩා සමාජයේ ශූරයා බවට පත්වීම හෝ මාස්ටර් වීම වුවත්, ඔබ එය සාක්ෂාත් කරගන්නේ ඒ ගැන උනන්දු වීමෙන් පමණක් නොවේ. ඔබ ඒ සඳහා කැපවිය යුතුයි.

ඔවුන්ගේ අරමුණු ගැන උනන්දුවක් පමණක් දැක්වූ ලෝක ශූරයකු හෝ ග්‍රෑන්ඩ් මාස්ටර් කෙනෙකු කවදාවත් සිටියේ නැත. ඔවුන් සියලු දෙනාම ඒ සඳහා කැපවී සිටියහ.

වෙනස ඇති කරන වෙනස මෙන්න

එලෙසම, දෙමව්පියන්ට තම දරුවන් වෙනුවෙන් කැපවිය යුතු බැවින්, ඔබ ඔබේ අරමුණු වෙනුවෙන් කැපවිය යුතුය.

බුද්ධිමත් කුං ෆු පුහුණුකරු

2014 දී මම වින්ග් චුන් (කුං ෆු තුළ දක්නට ලැබෙන සටන් කලා ශෛලියක්) පුහුණු වීමට පටන් ගතිමි. ප්‍රධාන පාසල් දෙකක් තිබේ - චීන සහ වියට්නාම.ආර්මේනියාවේ විශිෂ්ට වින්ග් චුන් පාසලක් ඇති අතර එය මෙම දිශාවන් දෙකේ සංකලනයකි.

චෙස් ක්‍රීඩාවේදී මෙන් මට්ටම් ඇත: NM, FM, IM සහ GM. අපේ පාසලේ පියවර 6 ක් විය. හයවෙනි එක චෙස් ක්‍රීඩාවේ ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් කෙනෙක් වීම හා සමානයි.

මා හට ශක්තිමත් WHY එකක් (https://chessmood.com/blog/to-succeed-at-chess-start-with-why එහි සිංහල ලිපිය https://www.globalchess.lk/news/to-succeed-at-chess-start-with-why)ඇති බැවින් මම ඉතා වෙහෙස මහන්සි වී පුහුණුවීම් කළ අතර පළමු මාස ​​දෙක ඇතුළත මම පළමු පියවර සම්පූර්ණ කළ අතර මාස දෙකකට පසුව 2 වන පියවර සඳහා විභාග සාර්ථකව සමත් වීමි.

එවකට මා සොයාගත් දෙය නම් 3 වන පියවරට යාමට මට අවම වශයෙන් අවුරුදු 2 ක් පුහුණු විය යුතු බවයි! පුහුණුවේ පළමු මාස ​​දෙක සඳහා බොහෝ දෙනා ඉතා උනන්දුවෙන් සහභාගී බව මම දුටුවෙමි, නමුත් ඔවුන් එම විශාල බාධකයට මුහුණ දෙන විට ඔවුන්ගෙන් බොහෝ දෙනෙක් ඉවත්ව ගියහ.

පළමු පියවර දෙක ඉටු කිරීම එතරම් පහසු වන්නේ ඇයි? 2 වන සහ 3 වන පියවර අතර මෙතරම් විශාල බාධාවක් තිබෙන්නේ ඇයි?” මම මගේ සිෆුගෙන් (පුහුණුකරු, කුං ෆු හි සෙන්සෙයි) ඇසුවෙමි.

මගේ ප්‍රශ්නය වූයේ දේවල් සරල නොකරන්නේ මන්ද යන්නයි. පියවර 6 ක් 12 කට බෙදා නොගන්නේ ඇයි, අනෙක් අයට එය පහසු වන පරිදි කුඩා පියවර සමඟ මුළු ගමනම ගමන් කිරීමට සෑම කෙනෙකුම වඩාත් පෙළඹේ.

මගේ කුං ෆු පුහුණුකරු පමණක් නොව, මගේ ජීවිතයේ දක්ෂම හා ප්‍රශංසනීය පුද්ගලයෙක් වන මගේ සිෆු හේක් මට පිළිතුරක් ලබා දුන්නේය, එහි ප්‍රඥාව මාව විස්මිත කළේය.

“අපේ පාසලට කුං ෆු පුහුණුවීමට කැමති බොහෝ දෙනෙක් සහභාගී වන අතර ඔවුන්ව කොටස් දෙකකට බෙදිය හැකිය: “ උනන්දුවක් දක්වන ”සහ කැපවූ ”.

3 වන පියවර තේරීමක් ලෙස ක්‍රියා කරයි. වින්ග් චුන් හි මූලික කරුණු ඉගෙන ගැනීමටත්, මෙම සටන් කලාව පිළිබඳ දැනුමක් ලබා ගැනීමටත් අපගේ පාසලට සෑම දෙනාවම සාදරයෙන් පිළිගනිමු. නමුත් ඉන් පසුව අපට අවශ්‍ය වන්නේ ඔවුන්ගෙන් කැපවූවන් පමණක් තෝරාගෙන පුහුණු කිරීමයි.

බොහෝ සිසුන් එම ගල් බිත්තියට ළඟා වූ පසු ඉවත්ව ගියහ.

බොහෝ චෙස් ක්‍රීඩකයින්ට එය එසේම වේ. පළමු ගල් බිත්තියට ළඟා වූ පසු ඒවා දිගටම කරගෙන යාමට අසමත් වේ.

නමුත් මෙම ගල් බිත්ති පෙරහන් වේ. ඒවා නිර්මාණය කර ඇත්තේ උනන්දුවක් දක්වන අය කැපවූවන්ගෙන් වෙන් කිරීම සඳහා ය.

අවසාන දේශනය (The last lecture)

පිළිකාවක අවසන් අදියරේ සිටි මහාචාර්ය රැන්ඩි පෝෂ් විසින් කළ ප්‍රසිද්ධ වීඩියෝ කතාවක් තිබේ. මෙහි මගේ ප්‍රියතම කොටස මෙයයි.

ගල් බිත්ති තිබීමට හේතුවක් ඇත. ගල් බිත්ති ඇත්තේ අපව පිටත තබා ගැනීමට නොවේ; අපට යමක් කොතරම්ම අවශ්‍ය දැයි පෙන්වීමට අවස්ථාවක් ලබා දීමට ගල් බිත්ති තිබේ. එය එතරම්ම අවශ්‍ය නොවන පුද්ගලයින් නැවැත්වීමට ගල් බිත්ති තිබේ. ‘අනිත් අයව’ නවත්වන්න ඔවුන් ඉන්නවා!

කරුණාකර අවසාන වචන දෙක කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න. අනිත් අය ...

අවාසනාවට “වෙනත් පුද්ගලයින්” යනු “බොහෝ මිනිසුන්” යන්නට සමාන අර්ථයකි. ඔවුන්ගෙන් එක් කෙනෙක් නොවන්න. ගල් බිත්තිවලට ඔබව නවත්වන්න ඉඩ නොදෙන්න.

උදේ 4 සිට රාත්‍රී 9 දක්වා

මගේ රටේ ශූරයකු වීමට මා උනන්දු නොවීය. මම ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් වීමට උනන්දු නොවූ අතර, ඒ හා සමානවම, චෙස් ක්‍රීඩාවේ වඩාත් ප්‍රයෝජනවත් එලදායී අධ්‍යාපනික වේදිකාවක් නිර්මාණය කිරීමට මා ‘උනන්දු’ නොවේ. මම ‘කැපවී’ සිටිමි!

උදේ පාන්දරින්ම අවදි වී සතියේ දින 6 ක් සවස් වන තුරුම වැඩ කිරීමට මට බලය ලැබෙන්නේ කොහෙන්දැයි මිනිසුන් මගෙන් අසයි.

මම චෙස්මූඩ් (www.chessmood.com) ආරම්භ කළ වසරේ උදේ 4 අවදි වී රාත්‍රී 9 වන තෙක් වැඩ කරන්නේ කෙසේද?

ලිපි ලිවීමට, වීඩියෝ පාඨමාලා නිර්මාණය කිරීමට, වීඩියෝ සෑදීමට, සංසදයේ (forum) ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු දීමට, සමාගම පවත්වාගෙන යාමට සහ බිල් ගෙවීමට මට අවශ්‍ය කාලය සොයාන්නේ කෙසේද?

දැන් ඔබ පිළිතුර දන්නවා නේද?

මම කැපවී සිටිමි! ඔබ කැපවී සිටින විට, ඉතිරිය ඔබ හඳුනා ගනීවි.

චෙස්මූඩ් ආරම්භ කර එය වැඩිදියුණු කරන විට, අපට සෑම දිනකම ගැටළු සිය ගණනක් ඇති අතර, අපි මේ දක්වා ඒවා දිගටම කරගෙන යමු. නමුත් අපි නවත්වන්නේ නැහැ.

මම කැපවී සිටිමි, අපගේ කණ්ඩායම කැපවී සිටී!

අප උදේ 7 ට වැඩ ආරම්භ කර පාන්දර 3 ට වැඩ අවසන් කළ දින අපට තිබුණි.

“මා, මගේ බිරිඳ සහ වරන්ට් ‘චෙස්මූඩ්’ (www.chessmood.com) නිල වශයෙන් දියත් කිරීමට පෙර දින පාන්දර 3 ට වැඩ කරමින්”

අප  දිගටම චෙස්මූඩ් සක්‍රියව අඛණ්ඩව කරන විට මූල්‍යමය වශයෙන් බිඳ වැටී ඇති දවස් තිබේ. නමුත් අපි ඉදිරියට තල්ලු කළා…

එය මගේ ඉලක්කය, එය අපගේ ඉලක්කයයි! අපි කිසි විටෙකත් එය අත් නොහරින අතර එයට අවශ්‍ය දේ කරමින් ඉලක්කය සාක්ෂාත් කර ගනිමු.

ප්‍රශ්න දෙක

දැන් ඔබ ගැන. ඔබේ ඉලක්කය කුමක්ද? 2,000 ශ්‍රේණිගත කිරීමද? ඔබේ පාසලේ ඔබේ නගරයේ හෝ ඔබේ රටේ ශූරයකු වීමද?? මාස්ටර් හෝ ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් වීමද?

ඔබ එයට පිළිතුරු දුන්නාද? හොඳයි. දැන් කරුණාකර 2 වන ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු දෙන්න - මෙය වඩා වැදගත් ප්‍රශ්නයයි.

ඔබ උනන්දුවක් දක්වනවාද?

නැත්නම් කැප වෙනවාද? 

පිළිතුර 2 නම් - ඔබව ශූරයන්ගේ සමාජයට සාදරයෙන් පිළිගනිමු.

එය පමණක් පැවසීම ප්‍රමාණවත් නොවේ. ඔබ එසේ ක්‍රියා කළ යුතුයි!  

උනන්දුව සහ කැපවීම අතර වෙනස

චෙස් ක්රීiඩාව කෙරෙහි උනන්දුවක් දක්වන පුද්ගලයින් දිනකට පැය 1 ක් ඒ මත වැඩ කරති; කැපවී සිටින පුද්ගලයින්,සතියේ දින 7 ක් හෝ ඔවුන්ට කාලය ඉඩ දෙන සෑම විටම චෙස් ක්රීවඩාවෙහි නිරත වේ…

ලස්සන ගැහැණු ළමයෙක් විනෝදය සඳහා චෙස් ක්‍රීඩා කරන විට චෙස් ක්‍රීඩාවට උනන්දුවක් දක්වන අය එය නරඹන  අතර චෙස් ක්‍රීඩාවට කැපවූ අය ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර්ගේ වීඩියෝ නරඹති.

යූ ටියුබ් හි චෙස් සෙවීමට උනන්දුවක් දක්වන පුද්ගලයින් “විනෝදජනක චෙස් අවස්ථා” සොයන අතර කැපවූ අය “පැහැදිලි කිරීම් ඇතුළත් කපබ්ලැන්කාගේ ගේම්ස්” සොයති.

චෙස් ක්‍රීඩාවට උනන්දුවක් දක්වන පුද්ගලයින් දිනකට පැය 4 ක් බ්ලිට්ස් ක්‍රීඩා කරන අතර කැපවූ අය දිනකට පැය 1 ක් ක්‍රීඩා කර පසුව ඔවුන්ගේ ක්‍රීඩා සමාලෝචනය කිරීමට කාලය ගත කරති.

චෙස් ක්‍රීඩාව ගැන උනන්දුවක් දක්වන පුද්ගලයින් බොහෝ විට “මට ඒ මුදල් ප්‍රමාණය  දරාගත නොහැක” යැයි කීමට නිදහසට කරුණු සොයා ගනී; කැපවූ පුද්ගලයින් පුහුණුකරුවෙකු ලබා ගැනීමට හෝ හොඳ අධ්‍යාපන චෙස් වෙබ් අඩවියකට සබ්ස්ක්‍රයිබ් වීමට ක්‍රමයක් සොයා ගනී.

... අවසානයේදී, එක් දිනයකදී ‘උනන්දුව’ එහි සිහිනය අත්හරින අතර; ‘කැපවීම’ තමන්ගේම අරමුණට පැමිණ ජයග්‍රහණය භුක්ති විඳිනු ඇත.

1%

ලෝක ජනගහනයෙන් 1% ක් ඔවුන්ගේ අරමුණු වෙනුවෙන් කැපවී සිටියේ නම්, අපි දැන් සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් ලෝකයක ජීවත් වනු ඇතැයි මම විශ්වාස කරමි.

මම විශ්වාස කරන්නේ චෙස් ක්‍රීඩාවේදීත් එය එසේම බවයි.

ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් වීමට කැමති සියල්ලන්ගෙන් 1% ක් උනන්දුවක් දැක්වීම වෙනුවට ඔවුන්ගේ ඉලක්කය වෙනුවෙන් කැපවී සිටියේ නම්, දැන් චෙස් ලෝකයට ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර්ලා 2,000 වඩා අඩු නොවනු ඇත, 50,000 කට වඩා සිටිය යුතුය ...

මගේ ඉල්ලීම නම් - එම 1% තුළ සිටින්න. ඔබගේ ඉලක්කය කුමක් වුවත් උනන්දු නොවන්න. ඒ සඳහා කැප වන්න, එවිට මැජික් සිදුවන්නේ කෙසේදැයි ඔබට පෙනෙනු ඇත.

සැලකිය යුතුයි.

මෙම ලිපිය කියවීමෙන් පසු ඔබේ මනසෙහි බොහෝ දේ වෙනස් වනු ඇතැයි මම බලාපොරොත්තු වෙමි, ඔබ ඔබේ අරමුණු වෙනුවෙන් කැපවීමට පටන් ගනී.

තවද, මා කී පරිදි උනන්දුව’ ප්‍රමාණවත් නොවන අතර, ඔබත් ක්‍රියා කළ යුතුය.

අපගේ ෆෝරම් (https://chessmood.com/forum/main-channel/new-article-the-difference-that-makes-the-difference) එකේදී ඔබගේ ක්‍රියාවන් ගැන දැන ගැනීමට බලාපොරොත්තු වේ.

කර්තෘ ගැන

ආර්මේනියානු චෙස් ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් ඇවෙටික් ග්‍රිගෝරියන් www.chessmood.com චෙස්මූඩ් හි නිර්මාතෘ සහ ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී වේ. වයස අවුරුදු 19 දී ග්‍රෑන්ඩ්මාස්ටර් වූ ඔහු 2010 දී ආර්මේනියාවේ චෙස් ශූරයා බවට පත් විය. 10 වඩා වැඩි GM සහ IM චෙස් ක්‍රීඩකයින්ගේ පුහුණුකරු මෙන්ම 2017 තායිලන්ත ජාතික චෙස් කණ්ඩායමේ පුහුණුකරුද විය.

මුල් ලිපිය https://chessmood.com/blog/the-difference-that-makes-the-difference

වෙනස ඇති කරන වෙනසකට https://chessmood.com/

Special Thank

Globalchess.lk team highly appreciates the fast and positive response of GM Avetik Grigoryan for the request of Global Chess Kids Pvt Ltd. This is the second motivational article translated for the chess players who use Sinhala as the communication language. We are thankful GM Avetik for joining to open a new chapter for Sri Lanka Chess community.